Det är ganska intressant egentligen hur det är med människor; de som är argast på Gud är de som tror att han inte finns!!! Människan är en besserwisser. Även om jag har läst Bibeln från pärm till pärm flera gånger så finns det alltid de som vet bättre än mig – och då spelar det ingen roll att de inte läst en enda bok sen de lämnat grundskolan – de vet bättre än mig i alla fall. Jag brukar säga, “Vad förvånade människor kommer att bli när de upptäcker att det FINNS ett helvete.” Jag vet – för jag har varit på väg dit ett par gånger. Jag har varit på väg att dö tre gånger. En gång var jag på väg upp till himmelen. En annan gång kom en demon och skulle slita med mig ner till helvetet. Och den tredje gången upptäckte jag att tiden inte finns. Det är sant. Vi är bara så efterblivna så vi tror att tiden finns. Men det är därför man kan kasta sitt värdelösa syndfulla liv på Kristi kors och låta honom ta all skit – därför att tiden finns inte! Alltså står Jesus där på korset och tar all världens synd på sig – NU.

Högmod – är en synd. Högmod är till exempel när man tror sig veta mer än vad jag vet om himmel, helvete, synd och Kristi kors. Vad jag berättar om min frälsning är inga fabler utan det ÄR min erfarenhet av frälsningen. Vad jag säger om himmelen och demonen och vägen ner till Satan – är inte heller några fabler eller rövarhistorier utan det är min erfarenhet; något jag vet därför att jag fått vara med om det. Jag VET vad jag talar om. Jag har sett demoner för helvete!!! Vill du gaffla med mig om det så kan du dra åt helvete! Eller förresten; du har i såna fall inget val. Högmodiga människor ska till helvetet. Denna tragiska slutstation kommer de att dela med fega människor vilket kanske upplevs som en aning förvånande. Jo – fega människor, d v s såna där rövslickare och lismande pajaser – ska också brinna för evigt där masken aldrig dör. Och lögnare kommer också att fara åt helvete. Jesus presenterade sig som “Vägen, Sanningen och Livet” Honom gillar jag. Där han är vill jag vara. Honom; han som kallade sig själv för “Sanningen” – korsfäste de, lögnarna. De fega, hycklande lögnarna korsfäste Guds son. Det värsta med dessa charmlösa individer var att de även hade lagt vantarna på religionen. De påstod sig alltså ha rätt att avrätta Guds son – eftersom de var religiösa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *